Indien u een klacht heeft verzoeken wij u dit kenbaar te maken aan uw huisarts of de assistente. U kunt ook gebruik maken van het digitale klachtenformulier.
De zorgverleners van onze huisartsenpraktijk doen hun uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Gelukkig verloopt het contact tussen patiënt en zorgverlener meestal naar ieders tevredenheid. Toch kan het gebeuren dat u als patiënt ontevreden bent over het handelen van de zorgverleners in onze huisartsenpraktijk. U kunt hier op verschillende manieren iets mee doen.
- In het algemeen kunt u de klacht het beste eerst met uw huisarts bespreken, hoe moeilijk dat voor u misschien ook is. Als de huisarts niet weet dat u ontevreden bent, kan hij ook niet proberen de klacht op te lossen.
Bij voorkeur horen wij bij het maken van een afspraak dat u een klacht wilt bespreken, zodat wij voldoende tijd kunnen inplannen voor het gesprek.
- U kunt uw klacht ook schriftelijk indienen via het klachtenformulier. Dit klachtenformulier kunt u afhalen bij de praktijk of hier direct online invullen (klik hier). De klacht wordt dan door de huisartsenpraktijk zelf behandeld.
- Als de uitkomsten van het gesprek met de huisarts of de klachtenbehandeling door de huisartsenpraktijk zelf niet naar uw tevredenheid verlopen, dan kunt u een klacht indienen bij de geschillencommissie. Wij zijn aangesloten bij de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE).
U kunt via de volgende link uw klacht indienen: SKGE. De geschillencommissie kan klachten in behandeling nemen, bindende uitspraken doen en uitspraken doen over schadeclaims.Is het een klacht aangaande de SHT (Spoedpost Huisartsen Twente) , dan kunt u die indienen via deze link: SHT